sobota, 18 listopada 2017

Oto aplikacje mobilne, które na pewno ułatwią Ci życie!

kobieta, nowoczesna, laptop, telefon, aplikacje, android, organizacja

Dzisiejsza nowoczesna kobieta nie może obejść się bez dwóch rzeczy: telefonu i karty kredytowej. Mówię oczywiście troszkę pół żartem, pół serio, ale prawda jest taka że świat techniki pozwala nam ułatwić sobie życie na tyle, na ile to tylko możliwe. I choć nie jestem może jakimś rekinem, jeśli chodzi o aplikacje mobilne, to poznałam ostatnio kilka fajnych, którymi chciałabym się z Wami podzielić.

Pierwszą aplikacją niezbędną każdej kobiecie planującej ciążę lub będącej w ciąży polecam apkę Moja ciąża pod patronatem portalu eDziecko.pl


Dzięki temu pożytecznemu narzędziu spokojnie przebrniesz przez 9 miesięcy oczekiwania na dziecko. Aplikacja zawiera praktyczne porady oraz filmy i zdjęcia prezentujące rozwój malucha od poczęcia, poprzez kolejne miesiące aż do porodu. Przyszła mama znajdzie tam również inne przydatne narzędzia takie jak kalkulator tygodni ciąży, kalkulator wagi, poradnik wyprawkowy czy organizer, w którym będzie mogła zanotować daty wizyt lekarskich i badań. Dużym plusem jest też zapewne fakt, iż opiekę merytoryczną nad aplikacją sprawuje wykwalifikowany lekarz-ginekolog. Ja osobiście z niej nie korzystałam, ale ma dość wysokie oceny w Sklepie Google.

A skoro już w temacie ciąży jesteśmy, to kolejna bardzo fajna apka, z której sama od niedawna korzystam, to Clue.


Jest to nic innego, jak kalendarz miesiączkowy - opcja dla kobiet planujących ciążę, stosujących naturalne metody planowania rodziny, ale również dla tych pań, które po prostu chcą być świadome co i kiedy dzieje się z ich ciałem. Po wypełnieniu podstawowych danych, aplikacja analizuje obecny cykl oraz poprzednie i uśrednia te dane, by łatwiej było zaobserwować tendencje naszego cyklu menstruacyjnego. Aplikacja zawiera fachowe porady oraz wiedzę medyczną, nie ma też (na szczęście!) cukierkowo-różowego designu. Zdecydowanie do bardzo przydatnych trzeba zaliczyć funkcje przypominania, np. o zbliżającym się PMS (to ważne z męskiego punktu widzenia - trzeba zrobić zaopatrzenie szafki ze słodyczami), wylicza dni płodne i informuje o nadchodzącym (albo spóźniającym się!) okresie.

Kolejną przydatną kobietom aplikacją, jest Listonic, o którym sama dowiedziałam się całkiem niedawno.


Generalnie to nic innego jak mobilna lista zakupów. Jest o tyle fajna, że synchronizuje listy z różnych dziedzin (spożywka, chemia, przemysłowe, itp.), mamy możliwość głosowego dodawania produktów, jak również dostosowanie naszej listy zakupów do aktualnych promocji obowiązujących w największych marketach. Dodatkiem są tu dostępy do blogów i serwisów kulinarnych, na których możemy szukać inspiracji do zakupów.

A skoro już o zakupach i promocjach mowa, to Sklep Google pełen jest apek z kuponami promocyjnymi zarówno do marketów, jak i do sklepów odzieżowych, dlatego aby ogarnąć cały ten zakupowy szał, prawdziwa kobieta musi mieć aplikację kontrolującą wydatki, jak np. Szybki Budżet.


Z racji mojego przebywania na macierzyńskim, nasze dochody są dość mocno uszczuplone, dlatego chętnie zainstalowałam sobie tę aplikację. Pozwala ona zapanować nad domowym budżetem, dzięki przejrzystej wizualizacji przepływu pieniędzy. Wprowadzasz zarobki i wydatki, możesz ustawić kategorię dla każdego z wydatków, przypisać je do określonego konta, a dzięki przejrzystym wykresom i kalendarzowi codziennie wiesz ile wydałaś i ile jeszcze możesz wydać ;)


A bez jakich aplikacji mobilnych Wy nie możecie się obejść?








Jeśli podobał Ci się ten wpis koniecznie daj mi znać! Zostaw komentarz tutaj, polub mnie na Facebooku lub Instagramie. Zostańmy w kontakcie! :)

12 komentarzy:

  1. A ja mam tysiąc karteczek, w różnych miejscach i mimo aplikacji, to one układają mi życie :) albo komplikują :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aplikacje potrafią bardzo ułatwić życie. Osobiście najczęściej korzystam z tej w stylu Listonic :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie do tej pory wystarczyła zwykła kartka, ale w Litonicu fajne jest to, że można podejrzeć promocje z marketów i zdecydować gdzie się najbardziej opłaca :)

      Usuń
  3. Lista zakupów fajna sprawa :) Ja najczęściej korzystam z aplikacji pogodowych i teraz jak jestem uziemiona w domu po operacji, z programu TV :D hahaha

    OdpowiedzUsuń
  4. Na co dzień korzystam z Listonic. I to już od dobrych kilku lat. Bardzo przydatna w tym programie jest możliwość współdzielenia listy zakupów z inną osobą (dzięki temu możemy z mężem chodzić po różnych częściach sklepu i każde z nas widzi na telefonie, co z listy zostało już odhaczone - bardzo fajna oszczędność czasu!). Od kilku miesięcy korzystam też ze spersonalizowanej diety Ewy Chodakowskiej z portalu BeDiet - i tam co tydzień mam publikowany nowy jadłospis, jednym kliknięciem mogę wyeksportować potrzebne składniki i produkty do Listonica i w ten sposób mieć już zrobioną listę potrzebnych na dany tydzień zakupów :-) serdecznie polecam!

    Szybki budżet - tej aplikacji nie znam. Muszę przetestować, bo tematycznie jest mi bliska :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaaa! :) Też mam dietę od Ewy (patrz kilka wpisów nizej) i też korzystam z Listonic :)

      Usuń
  5. Korzystałam z Listonic, bardzo fajna i przemyślana aplikacja :-) Wyleciała z telefonu, gdy miał awarię, ale chyba do niej wróce, bo pozwalała znacznie szybciej i wygodniej zapisać listę zakupów, niż standardowo na karteczce. Nie mogę żyć bez Bloglovin', dzięki niej jestem na bieżąco z nowymi wpisami na blogach, które obserwuję i mogę sobie każdego dnia zrobić małą prasówkę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prasówka z blogów... Hm, no ciekawy pomysł, ciekawy :)

      Usuń
  6. Clue to aplikacja, która z pewnością znajdzie się już dziś w mojej komórce. Nie wiedziałam, że jest coś takiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odmiany są różne, ale mnie ta apka najbardziej podeszła :)

      Usuń