poniedziałek, 18 grudnia 2017

Dlaczego 'mniej znaczy lepiej', czyli dekoracje, które odmienią Twój dom na święta.

https://www.greentechmedia.com/articles/read/leds-cut-new-yorks-christmas-light-energy-needs-by-35#gs.SJATaTI

Większość z nas stara się, by nasz dom w okresie świątecznym wyglądał wyjątkowo. Otaczamy się przytulnymi przedmiotami, dekorujemy mieszkanie przy pomocy świec i lampek. Staramy się jak najlepiej oddać atmosferę świąt, a jeśli zapraszamy do siebie gości, zależy nam na tym, by zrobić jak najlepsze wrażenie. Jak to osiągnąć przy użyciu niewielkiej ilości rzeczy i jak najmniejszym kosztem?

Inspirację z poniższego zdjęcia oczami wyobraźni widziałam na swoim stoliku kawowym, dopóki nie uświadomiłam sobie, że mam dzieci. Córka uwielbia rozkładać się na małym stole ze swoimi zabawkami, a synuś, który od niedawna pomyka po podłodze idealnie się po nim wdrapuje. Nic straconego, bo taką dekorację równie dobrze możemy postawić na szafce czy na półce w salonie.



Podstawą dla tej dekoracji jest miedziana taca (1), na której tworzymy układ lub ustawiamy kolejne przedmioty w przypadkowy sposób. Będą nam potrzebne  małe świeczki lub kolorowe świeczniki, w których umieścimy małe tealighty. Uzupełnieniem tej dekoracji będzie materiałowa lub zaproponowana przeze mnie miedziana choinka (3) oraz prawdziwe szyszki (4). Jeśli nie macie w pobliżu domu lasu, w którym moglibyście zebrać gałązki czy szyszki, bez problemu dostaniecie je w sklepie. Natomiast świeczniki możemy zastąpić czerwonym lampionem (5) ze świątecznym motywem. Dla leniuszków albo tych, którzy nie mają zbyt wiele czasu polecam gotową tacę ze świecznikiem i dekoracjami (6).

Bardzo fajnym sposobem na udekorowanie parapetu, półki w holu czy przedpokoju albo regału z książkami są minimalistyczne ozdoby. Obecne trendy zdecydowanie utwierdzają nas w przekonaniu, że mniej znaczy lepiej i należy stawiać na subtelne rozwiązania. Pierwsze skrzypce w tej aranżacji może grać miedziana latarenka (1), którą możemy wypełnić szyszkami, bombkami i gałązkami z choinki. Tańszą wersją tego dekoru może być świecznik w kształcie domku (2). Do tego wystarczy nam ceramiczna choinka (3), a dla miłośników stylu skandynawskiego drewniana choinka (4). A skoro mamy już leśne drzewka i szyszki, nie powinno zabraknąć też leśnej zwierzyny, w postaci srebrnego renifera (5). Dla miłośników światła polecam też ozdobną czerwoną świecę (6), chociaż bałabym się ją zapalać, przez wzgląd na firanki. ;)


Dekorując swoje wnętrza zdecydowana większość osób nie pomija okien czy balkonów. Błyszczące, kolorowe lampki nadają wiele uroku, dla wielu osób są również często elementem tradycji, ja jednak tego rodzaju oświetlenie polecam do dekoracji choinki. I choć najchętniej wcale nie obwieszałabym niczym okien, to uważam za zdecydowanie lepszy wybór jednokolorowe - i nie mrugające jak szalone - na przykład lampki w kształcie gwiazdek. Oczywiście pamiętajmy o wyborze światełek z diodami LED by choć trochę oszczędzić prąd.... i środowisko.


A skoro już o dekorowaniu mowa, to nie możemy pominąć świątecznego stołu. Ja w tym roku wyłącznie się goszczę, ale postanowiłam zaprezentować wam kilka znalezionych w internecie propozycji na udekorowanie stołu. O ile do tej pory zachwycało mnie układanie materiałowych serwetek w choinki bądź inne misterne kształty, o tyle w tym roku zakochałam się w prostych rozwiązaniach, takich jak lniana serwetka przewiązana wstążką i przełożona świerkową gałązką. Poniżej, kilka inspiracji dla Was!





Mam nadzieję, że udało mi się podrzucić Wam kilka fajnych pomysłów i świątecznych inspiracji. Jeśli macie jakieś ciekawe pomysły na udekorowanie wnętrza, podzielcie się nimi w komentarzach!





Jeśli podobał Ci się ten wpis koniecznie daj mi znać! Zostaw komentarz tutaj, polub mnie na Facebooku lub Instagramie. Zostańmy w kontakcie! :)

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam dekorować dom ogród na święta. Tak naprawdę to lubię ze świat najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dekorować jak dekorować, ja tam wolę podziwiać :)

      Usuń
  2. Ja jestem bardzo minimalistyczna w dekoracjach. Swiateczna choinka w zupelnosci mi wystarczy, ale nie ukrywam,ze rowniez lubie podziwiac ozdoby zrobione przez innych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo generalne 'mniej znaczy lepiej'.. :) Zawsze się zastanawiam jak ludzie mogą funkcjonować z czymś takim jak te dekoracje na tytułowym zdjęciu ;)

      Usuń
  3. Bardzo ładne rzeczy wybrałaś - brawo. Stylowe i eleganckie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja w tym roku nie kupuję żadnych ozdób

    OdpowiedzUsuń
  5. Również jestem za minimalizmem ;)
    Świetnie zdjęcia ;)
    Pozdrawiam ;)
    https://macademian-ptys.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń