piątek, 22 lutego 2019

Pancake w roli głównej - prosty przepis na szybki piątkowy obiad.

naleśniki, naleśniki amerykańskie, pancake, przepis, obiad

Ponieważ u mnie ostatnimi czasy niestety życiowo same perturbacje i ciężkie tematy, postanowiłam przy piątku podzielić się z Wami prostym i szybkim przepisem na naleśniki po amerykańsku, czyli tak zwane "pancake". Uwierzcie lub nie, te które widzicie na zdjęciu robiłam dziś osobiście... Pierwszy raz w życiu. Ponieważ była to pierwsza próba i do tego na żywym organizmie, nie przykładałam zbytnio uwagi do kształtu. Jeśli zaś chodzi o konsystencje i smak, wyszło super. :-)

Jeśli uda mi się na wiosnę odnowić moją kuchnię, zgodnie z zamierzeniem, wyposażę ją może w foremki do pancake'ów, ale na tą chwilę, kształt gra drugorzędną rolę. Tak więc krójcie soczyste owoce, wyciągajcie z lodówki dżemik albo (o matko wszystkich łasuchów!) Nutellę i życzę smacznego! :-)

Poniżej przepis:


  • szklanka mąki, typ 450 lub 650 (ja miałam tradycyjną, Szymanowską)
  • szklanka mleka
  • 1 jajko
  • 3 łyżki cukru do smaku, opcjonalnie może być cukier waniliowy
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • odrobina oleju (na oko łyżka stołowa) lub rozpuszczonego masła
  • szczypta soli
Wszystko to mieszamy trzepaczką albo mikserem do czasu zniknięcia grudek. Potem porcje wylewamy na suchą rozgrzaną patelnię i smażymy na złoty kolor. Nic prostszego! :-)


Pozdrawiam


2 komentarze:

  1. To takie ala naleśniki? Szybko można zrobić ciekawy obiad.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to coś między naleśnikiem a plackiem ;) Ale dla Amerykanów to są naleśniki :D

      Usuń